poniedziałek, 9 września 2013

Moja walka z kolczykami :)

No i wreszcie się udało zrobić pierwsze moje kolczyki z sutaszu. Chociaż do końca nie wyszły tak jak planowałam, to jednak ze względu na mój wkład w ich wykonanie, są dla mnie dość cenne. Postanowiłam pokazać krok po kroku jak one powstawały.






1. Na początku przygotowałam materiały potrzebne do pracy.

Wybrałam dwa rodzaje sznurków: stalowy i czarny, dwa koraliki szaro-czarne o wielkości 1 cm, dwa przezroczyste koraliki -3mm. żyłka, igła, filc.
Tak zaplanowałam na początku lecz w trakcie pracy dodałam jeszcze dwa perłowe koraliki o wielkości 2 mm.




Stalowym sznurkiem otaczamy koralik i przeszywamy.




Tak wygląda otoczony koralik.






Czarny podwójny sznurek  używamy do otoczenia mniejszego z koralików (przezroczystego). Wykonujemy podobnie jak wcześniejszy jaśniejszy koralik.





 Sznurki zszywamy ze sobą nadając im jednocześnie kształt zygzaka. Należy pamiętać by sznurki równo do siebie przylegały.





 Nie uwzględniłam na zdjęciach ponownego otoczenia sznurkami stalowymi koralika. Dlatego opiszę teraz: Należy obydwa sznurki ukierunkować w jedną stronę i równo wokół wcześniej przebiegającego sznurka przyszyć.
Następnie obydwie części: stalową i czarną zszywamy razem.





Pozostałe sznurki układamy w faliste kształty i przyszywamy.  Najmniejszy, perłowy koralik przyszywamy w miejscu gdzie chcemy ukryć sznurek stalowy.
Końce sznurków podszywamy z tyłu kolczyków, nadmiar ucinamy.
Miejsce przyszycia z tyłu sznurków przykrywamy małym kawałkiem czarnego filcu, przyklejając go lub przyszywając.




Kolczyki gotowe :)





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz